guard02

INTERJÚ

Egy stúdiófilmnél sem feltétlenül szekálnak az öltönyösök – Interjú A galaxis őrzői rendezőjével

PRIZMA

2014/08/16

James Gunn, az elképesztő sikert aratott sci-fi rendezője beszélt többek között a soundtrack összeállításáról, a stúdiófilm-készítés naposabb oldaláról és a PG Pornról.

A Marvel-univerzumhoz kötődő filmek többsége a Földön játszódik. Milyen kihívást jelentett megismertetni a közönséget egy idegen világgal és új karakterekkel?

Nem volt könnyű dolgunk. Szeretem a David Lynch-filmeket, de nem akartam David Lynch-filmet készíteni, ahogy Terry Gilliam-filmet sem. Azt akartam, hogy a nézők kényelemben, otthon érezzék magukat. Ugyanakkor hihetetlenül furcsa, idegennek ható helyszíneket és figurákat láthatunk a filmben, szóval nagyon törekednünk kellett arra, hogy az emberek be akarjanak lépni ebbe a világba. Úgy érzem, ezt elsősorban a karakterekkel értük el, mindent megtettük azért, hogy könnyen lehessen hozzájuk viszonyulni. Másodsorban meg a zenével.

Arról akartunk is kérdezni. Hogyan válogattad össze a dalokat?

Olyan számokat akartam, amiket az emberek ismernek, de valószínűleg nem tudják a címüket, illetve az előadó nevét. Azt hiszem, ez is segíti a film könnyebb befogadását.

Személyes kedvenceid vannak?

Persze, például a The Raspberries-féle „Go All the Way”, ami talán a legkevésbé ismert dal a filmben. Hatalmas David Bowie-rajongó vagyok, szóval a „Moonage Daydream” egyértelmű választás volt. De az iTunesomban nem volt meg sem a „Come and Get Your Love”, sem a „Hooked on a Feeling”, úgyhogy letöltöttem minden slágerlistás popdalt a hetvenes évekből. Most, hogy így belegondolok, rohadt sok pénzt elvertem erre. Első nekifutásra olyan 600 dalt gyűjtöttem össze, ezt 100-ra szűkítettem, aztán elkezdtem beilleszteni ezeket a film egyes pontjaira, ahol a leginkább megfelelőnek éreztem. És ezt az egészet még a forgatókönyvírás szakaszában csináltam.

Függetlenfilmes háttérrel milyen volt stúdiófilmet forgatni? Az öltönyösök napi 24 órában a nyakadban lihegtek?

Egyáltalán nem. A forgatókönyv írása közben sokat jegyzeteltem. De ez azért nem volt annyira nagy újdonság, korábban is dolgoztam már stúdiófilmeken. A stúdiófilmeknél általában az a helyzet, hogy van maga a filmkészítő, meg egy rakás producer, aztán a stúdió. Vagyis két különböző helyről kommunikálnak felé, és gyakran teljesen ellentétes irányba húzzák. És a producerek meg a stúdió többnyire más véleményen vannak. A filmkészítő ilyenkor számukra eszköz, és minden idejüket azzal töltik, hogy megszerezzék. Kész rémálom. A Marvelnél csak én voltam, és a Marvel.

A Disney mennyire szállt be a munkába?

Igazából semennyire. A Marvel a Disney-hez tartozik, de a Disney nem vesz részt a filmkészítés folyamatában. A gyártás szakaszának legvégén megmutatjuk ugyan az anyagot a Disney fejeseinek, de végig a Marvelnél van a gyeplő. Alapvetően csak hárman felügyelték a munkát. Kevin Feige, Victoria Alonso és Louis D’Esposito főproducerek, ők a forgatókönyvírás legelejétől kezdve. Én úgy látom, ha egy ilyen producer érti a szakmáját, és hozzánk hasonlóan gondolkodik, akkor remek szövetségest kapunk. Ha tökfej, akkor pechünk van. Kevinnel nagyon jól együtt tudtunk dolgozni. Sok olyasmit megengedett, amit nem gondoltam volna, hogy megtehetek egy ilyen látványfilmnél.

galaxis3

 

Szóval, végső soron csak az számít, kivel milyen a személyes viszonyod?

Pontosan. Tudom, más rendezőknek nem volt ilyen jó tapasztalata a Marvellel. Ez nem titok.

Például ott van Edgar Wright és az Ant-Man esete…

Nagyon kedvelem Edgart, remek srác, közel állunk egymáshoz. Én annyit tudok erről, hogy nem igazán jöttek ki Kevinnel. Ez van, nem lehetünk mindenkivel jóban.

Ilyen az élet…

Igen, ez valójában pofonegyszerű, csak sok ember mindenben drámát akar. Pedig ezt néha lehet nélkülözni.

Rajongunk pár mellékprojektedért. Látunk még a jövőben PG Pornt?

Abszolút elképzelhető, szerettem csinálni. Csak mostanra szűkültek a websorozatok lehetőségei.

A PG Porn még a 2000-es évek elején született, még azelőtt, hogy a websorozatok igazán befutottak volna.

Így van. A PG Pornt eredetileg úgy képzeltük el, hogy rövidfilmként forgatjuk le, és fesztiváloztatni fogjuk. Csak aztán többen elkezdtek websorozatokat készíteni, és mi is kedvet kaptunk hozzá. Sikert arattunk vele, de rengeteget dolgoztunk rajta. Nem akarok felelőtlenül ígérgetni. De annyit mondhatok, hogy ha lesz olyan ötletem, ami igazán megfog, akkor újra csinálhatok ilyesmit. A PG Pornnal egyébként anno egy tűkanyart vettem be, mert épp csak befejeztem a Slither című filmet, aztán egy nagy, A-kategóriás akciófilmen kellett dolgoznom, ami számomra kész szörnyűség volt. A PG Pornnal akkor kezdtem foglalkozni, amikor ezt otthagytam.

YouTube előnézeti kép

(A Little White Lies interjúját Roboz Gábor fordította.)

(Forrás)

Címke: , , ,

orangelead2

INTERJÚ, LÁNCREAKCIÓ

guardianlead

AJÁNLÓ

majmoklead

KRITIKA

nolanonset

ESSZÉ, EXKLUZÍV

carruthlead2

INTERJÚ

enemy01

INTERJÚ

roverlead

INTERJÚ

wow

OFF SCREEN

thor2lead

KRITIKA

enderlead

KRITIKA

beforemid01

INTERJÚ

Tűzgyűrű

KRITIKA

Az acélember

KRITIKA

Sötétségben - Star Trek

KRITIKA

Vasember 3

KRITIKA

feledéslead

KRITIKA

themaster02

INTERJÚ

escapefromalcatrazeastwoodlobby_1

A NAP KÉPE

brandon-generator-screen-6

INTERJÚ

looper1

INTERJÚ