cmd00

KRITIKA

Utána alig tudtunk felállni a képernyő elől

Roboz Gábor

2015/10/07

Friss thriller egy angol testvérpártól.

Talán azt gondolnánk, manapság egy thrillerrel bemutatkozni vágyó elsőfilmes valamilyen frappáns ötletre épülő, de azért kevés pénzből megvalósítható ötlettel próbálná felhívni magára a figyelmet, ehhez képest a brit Daniel Wolfe teljesen más utat választott: a testvérével, Matthew-val írt tavalyi egészestése szimplán arról szól, hogy egy lányért eljönnek a rosszfiúk, és miután megszökik, üldözni kezdik.

Nyilván nem is a szinopszisnak, hanem a kliprendezőként már ismert Daniel hátszelének köszönhetően (egy videójáról már írtunk) debütálhatott a Catch Me Daddy Cannes-ban, hogy aztán nemzetközi filmfesztiválok során át idén eljusson a hagyományos mozipremierig. És ugyan az alábbi plakát nem éppen vérbeli műfaji produkciót sejtet, a készítők a cselekmény során szép lassan világossá teszik, hogy elsődleges céljuk igenis összerántani a néző gyomrát.catchme01

Aki ugyanakkor az előzetes alapján csak akkor lesz boldog, ha egy fordulatokban gazdag filmet lát majd árnyalt főhősökkel és emlékezetes pszichopatákkal, az jobban jár, ha máshol keres magának szórakozást.

A Catch Me Daddy ugyanis ebből a szempontból tényleg csak a minimálisat nyújtja. Az egyetlen éjszaka alatt játszódó cselekmény helyszíne a komor yorkshire-i környék, főhősei egy lakókocsiban tengődő, perspektívákban nem bővelkedő fiatal pár, egy pakisztáni lány és egy skót srác. Ugyan még él köztük a játékosság, és tudnak huncutul nézni egymásra, ez egy olyan kapcsolat, ahol az autoriter apja elől elmenekült lány párja megtilthatja, hogy a másik elmenjen táncolni, persze csak mert nagyon félti.

Egyik este pedig felbukkan a lány bátyja néhány rosszarcú figura társaságában, hogy hazavonszolja az apjukhoz, és velük párhuzamosan előkerül egy susogós melegítős tahó meg egy kokós öreg, akik szintén a lányért jöttek, ugyanúgy megbízást teljesítenek.

catchme02

Bár a fejvadászos westernként is jellemzett film ráérősen indul, a játékidő nagyjából harmadáig tartó alapozás után felgyorsulnak az események, és eddigre már lehet sejteni, hogy hiába remélünk igazán hajmeresztő csavarokat, ahogy a karakterekről sem fogunk megtudni többet.

Wolfe érezhetően tényleg arra építi a filmjét, hogy a yorkshire-i közeg a kopár tájaival, puritán helyszíneivel elég súlyt ad és komoly atmoszférateremtő erővel bír (a hatásért nagyban felelős operatőr, Robbie Ryan olyan filmeket fényképezett még, mint a Slow West és az Akvárium), a csak papírfigurákat megformáló színészek arca és jelenléte elég markáns, kliprendezőként pedig elég rutinja van már ahhoz, hogy egy-egy zenés képsorral elkapja a nézőt.

cmdlead

Be is jön a számítása, hiszen ha türelmesek vagyunk a felvezetéssel (amelyben egyébként akadnak szép pillanatok és jelenetek, mint a körömlakk kiömlése vagy Patti Smith „Land” című számának használata), már könnyen magával ragadhat minket az üldözés. De nem is egyszerűen ez szoríthatja össze a gyomrunkat, hanem inkább a belátás, hogy olyan pitiáner, reflektálatlan és végig hitelesnek tűnő bűnözőket követünk, akik számára az egész tényleg nem több szimpla elvégzendő melónál, minden belefér és minden kizárólag addig érdekli őket, amíg meg nem kapják a pénzüket.

Ha tehát nem formabontó sztori és karakterek reményében ülünk le a Catch Me Daddy elé, akár azon is kaphatjuk magunkat, hogy elborzadva szemléljük a látottakat, a címre magyarázatot adó finálé után pedig tényleg alig tudunk majd felállni a képernyő elől.

YouTube előnézeti kép

Címke:

botw01

KRITIKA

desierto04

KINO LATINO

manorangejacket00

KRITIKA

flanagan00

KRITIKA

clov00

KRITIKA

unclejohn00

KRITIKA

sicariolead2

ESSZÉ

maxresdefault

LISTA

unclejohnlead

TRAILERPARK

cutbank01

TRAILERPARK

cometodaddylead

TRAILERPARK

00enemy

LISTA

gracelead

KRITIKA

exmachina

TRAILERPARK

02_mulelead

TRAILERPARK

topofthelake

ESSZÉ

locke

AJÁNLÓ

enemy01

INTERJÚ

oldboy_1

SZÉLESVÁSZON

afie-05

AJÁNLÓ